Friday, February 5, 2010

basung masak ampap...

basung masak ampap kegemaran keluarga

ari ni aku demam...sbnrnya dr semalam lagi...tp aku malas nak amik m.c...yo ler, kan baru keje tempat br...tetiba jer terus nak cuti...hehehe...(ke aku yg gila keje sbnrnya...)..hohohoho...

tetiba teringat ikan ampap mak aku...huhuhu..da beratus kali aku try memasaknya tp tak berjaya...huhuhu, ingat kecik2 dulu, mak aku selalu masak resepi ni sbb resepi ni sesuai dgn kami yg serba kekurangan time tu...yer lah, lauk ni bule tahan sampai 3 ari tu, kan jimat...x payah nak masak byk kali...guna pun ikan murah je...aku ingat lagi time tu, mak aku selalu guna ikan basung (ala..anak ikan tuna tu...)klu kat kg aku murah je ikan tu, dalam RM1.50/sekilo, murah x? aku ingat lagi klu ikan tu naik RM2/sekilo, maka akan riuhlah sekampung yg ikan mahal dibandar...hahaha...topik hangat tu...

mak, anakmu ini rindu pada masakan mu....




~aku BUDAK 'site'~

0 comments:

Post a Comment