Sunday, February 7, 2010

aku tak tau apa aku pkir...

2 ari lepas...dpt kol dr kg...atuk sakit tenat...aku sgt2 nak blk kg tengok atuk...sbb aku syg sgt2 dkt atuk aku...dulu2, masa sekolah rendah, bila ujung bulan, atuk selalu tunggu aku tepi jln sambil bg kambing2 dia mkn...dia mesti bg rm10 kt aku, hohoho..thn 1988 (aku darjah satu)...rm10 tu da byk tau...mcm2 aku bule beli...klu tido umah atuk...atuk mesti masak roti canai sardin...sedap ooooo..kedai mamak pun kalah...bila aku tido, aku mmg selalu komplen umah atuk panas lah...atuk dgn kipas satenya akan kipas aku sampai aku lena...atuk tak pernah marah...tak pernah tengking...apatah lagi pukul aku...atuk sgt2 syg aku..walaupun atuk ada byk cucu2 yg lain...atuk tak pernah lupa rupa aku...dari jauh klu nampak aku dtg...dia mesti jerit nama aku..."cucu atuk c klenot suda sampai"...hahaha..pelik kan? nama aku masa kecik2 adalah 'klenot', reasons sbb aku kuat nangis masa kecik...hahahaha...
masa raya...atuk mesti tanya "c klenot mana?"...huhuhu...
masa atuk masih sihat...klu dia tahu aku blk kg, dia mesti cari buah mangga utk aku...sbb dia tahu aku sgt2 suka mkn buah mangga...
adik kata, usus2 atuk pecah...kuman da merebak sampai paru2...atuk dah x boleh buang najis kecil dan besar cara normal...atuk tak bule nafas cara normal...adik kata lagi, atuk selalu nangis minta bawa balik umah..dia tak mau duduk hospital...sampai kdg2 atuk kena ikat dkt katil sbb atuk selalu meronta2 minta hantar blk umah...kuar airmata ini bila dgr cerita adik...atuk siap pesan klu melawat dia...jgn nangis...
atuk...tunggu cucu kesayanganmu ini balik...
cucu sayang atuk.....


~aku BUDAK 'site'~

0 comments:

Post a Comment